Just nu



Jag har tagit lavendelsticklingar för att sätta runt hela spaljérabatten. Här ser man de som jag tog förra året.



Här är de stackars piplökarna som jag sådde i början av året. Jag är tacksam att de lever och ser fram emot att se dem nästa år när de har växt till sig och etablerat sig. Det kommer rama in kryddlandet fint tillsammans med gräslök som syns längre bort i bild och isop som som inte är med i bild.



Gurkörten kommer snart blomma.



Jag har precis vattnat med illaluktande nässevatten i odlingslådorna. Jag misstänker att det inte var så mycket näring i jorden vi köpte så vi får vara duktiga på att gödsla. Här växer kålrot, rödbeta, svartkål och kronärtskocka.



Kronärtskocka och bataviasallad.



Svartkål med luktärt i bakgrunden.



Vi har byggt en spaljé till bönorna. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0