Kompromissbefriad förökning

I de flesta fall när man skall utföra något projekt i trädgården (eller i något annat sammanhang för den delen) fattas man någon liten grej eller förutsättning för att kunna genomföra arbetet helt perfekt. I trädgården kan det till exempel handla om att man inte har rätt typ av jord hemma, så man använder det man har och hoppas att det går bra. Ibland har man inte rätt redskap tillgängliga, så man använder en kratta istället för en grep, en morakniv istället för en sekatör, osv. Det här med att inte hitta de redskapen man behöver hänger ofta ihop med att ha små barn, men det är en annan historia.

Hur som helst hände det något fantastiskt idag när jag skulle ta sticklingar av idegran. Allt föll på plats helt perfekt. Jag hade torv och grus av rätt typ. Jag hade krukor i lämplig storlek. Jag hade plastpåsar som passade som en smäck över krukorna och ett tråg som var precis lagom stort för krukorna att stå i. Det fanns till och med en plats i trädgården att ställa allting på som var helt perfekt och där de kan få stå i fred från spring, lek och jox.

För en gång skull fick man göra något helt "by the book"! För bra för att vara sant? Japp, det är som upplagt för att det blir pannkaka av alltihop...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0