Tålamod



Ibland stämmer ju inte bilden man har i huvudet överens med verkligheten. I höstas när jag grävde ner de fyllda, vita, narcisserna i spaljérabatten enligt konstens alla regler, såg jag framför mig hur det vita riktigt skulle lysa upp. Nu har bara en blommat (ljusgul) och inte alla kommit upp. Istället är rabatten full av överblommade och ickeblommande vårlökar.



Den enda tulpanen som blommar i den vit-rosa-lila-blå rabatten är en röd....



...och kryddträdgården som i princip skulle vara "klar" är i princip helt kal. Det känns som att trädgårdsägandets största utmaning är att träna sitt tålamod och försöka njuta av det som finns.


Kommentarer
Postat av: Trädgårdstoken

Haha. Oj, vad jag känner igen mig. Så typiskt med en enda blomma i helt fel färg dessutom. Jag har upptäckt att trädgården gör lite som den vill. Det är bara att andas lugnt. ;-)



/ Mia

2010-05-12 @ 18:41:19
URL: http://www.tradgardstoken.se
Postat av: Anja

Ja, man har ju sina dagar när man är lite frustrerad. Blev avundsjuk på dina fina tulpaner.

2010-05-13 @ 14:10:33
URL: http://ograstradgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0